ČRNI PETEK! = izjemna ponudba 1+1 GRATIS!  Pohitite >>  

7 stvari, ki naj bi po mnenju strokovnjakov izključili iz jutranjega rituala

Kako se bomo počutili čez dan, naj bi bilo v veliki meri odvisno od našega jutranjega rituala. Če se vam pogosto dogaja, da ste čez dan brez energije oz. pri delu pogrešate lastno produktivnost, lahko da grešite enega ali več od spodaj naštetih jutranjih »neželenih« aktivnosti. Danes vam bomo razkrili, na kakšen način se jim izogniti.

1. Ko vas zbudi budilka, ne pritisnite gumba »dremež«

Ko vam zazvoni budilka, ne pritisnite gumb "dremež" in poležavajte, temveč se pretegnite in vstanite.

Kot pravi strokovnjak za spanje Timothy Morgenthaler: »Mnogi strokovnjaki za spanje trdijo, da gumb »dremež« ni ravno najboljša ideja, ker z vsakim pritiskom na gumb ponovno začenjamo cikel spanja, ki pa ga ne uspemo zaključiti in zato vstanemo še bolj utrujeni«.

2. Ne ostanite zviti v postelji

»Še preden se vaša noga dotakne tal, pretegnite vaše telo, kolikor je le mogoče«, trdi psihologinja iz Harvardske univerze Amy Cuddy. Raziskave potrjujejo, da naj bi ljudje, ki se v postelji pretegnejo, imeli čez dan več energije. Stisnjen in zvit položaj naj bi vplival na večjo količino stresa in utrujenosti.

Psihologinja pripisuje dejstvo izjemni jutranji moči, ki je zelo pomembna, na kakšen način jo izkoristimo.

3. Ne odpirajte takoj e-pošte

Branje elektronske pošte takoj, ko vstanemo, je za marsikoga izmed nas mamljivo, saj nemalokrat dobimo občutek, da s takšnimi aktivnostmi povečujemo svojo produktivnost, vendar je dolgoročno lahko za nas kar precej škodljivo.

prebiranje e-mailov Če imate v navadi prebirati e-pošto tik ko se zbudite, skušajte navado čim prej opustiti, saj je dolgoročno lahko za nas precej škodljivo.

»Če boste navsezgodaj iz postelje odgovarjali na e-maile, boste padli v določeno rutino, kateri se v prihodnje ne boste zlahka uprli, saj se tovrstni problemi ne končajo kar tako,« trdi avtorica knjige »Never check e-mails in the Morning« Julie Morgenstern.

Avtorica v knjigi navaja, da so e-maili reaktivni in ne proaktivni, saj na koncu vaš urnik in stil življenja določa število neprebranih sporočil v vašem prejemniku e-pošte, in ne vi sami. Namesto odgovarjanja na e-pošto, raje razmišljajte v smeri, kako si boste organizirali produktivne dnevne aktivnosti, ki so pod vašim nadzorom.

4. Pospravite posteljo

Verjeli ali ne, pospravljena postelja pozitivno vpliva na produktivnost čez dan, saj obstaja korelacija med tovrstno rutino in dnevno produktivnostjo, kot navaja Charles Duhigg, avtor knjige »Moč navad«.

Tovrstna temeljna navada ne bo neposredno vplivala na boljšo produktivnosti pri našem delu, temveč lahko sproži verižno reakcijo izvajanja preostalih dobrih navad.

5. Ne pijte kave

jutranja kavica Pitje kave navsezgodaj lahko povzroči, da telo zaradi vnosa večje količine stimulansov začne proizvajati manj kortizola, zaradi česar imamo lahko čez dan manj energije.

Večina nas ima zjutraj navado piti kavo, češ da nas zbudi. To je povsem napačno, saj smo telo s tem navadili in gre za tako imenovani placebo efekt.

Naše telo med 8 in 9 uro zjutraj proizvaja stresni hormon v večji količini, ki pa med drugim vpliva tudi na količino energije med dnevom. In kaj se zgodi, če pijemo kavo pred 9:30 zjutraj? Naše telo zaradi vnosa večje količine stimulansov začne proizvajati manj kortizola, zaradi česar imamo lahko čez dan manj energije.

6. Ne zbujajte se v temi

Naša biološka ura je zelo občutljiva na svetlobo in temo. Če se zbudite v temi, so lahko vaši možgani zaradi tega »zmedeni« in se v osnovi počutite bolj zaspani. Poleti s tem nimamo težav, vendar pozimi, ko so noči daljše in dnevi krajši, strokovnjaki svetujejo, da takoj prižgete močno luč.

7. Navade so vse

Znanstveniki pravijo, da je naša moč volje omejena, zato je smotrno, da jo izkoristimo v pravo smer! Bolje je v svoj jutranji ritual uvesti nekaj avtomatičnih »pozitivnih« navad, ob katerih ne rabimo prav dosti razmišljati, saj s tem prihranimo precej energije za cel dan. Morda bo prva stvar, ki jo boste naredili, ko vstanete, spili kozarec vode, morda boste prižgali radio z vašo najljubšo glasbo ali kaj podobnega. Pomembno je, da stvari počnete avtomatično, brez pretiranega razmišljanja »kaj moram storiti sedaj«.